Reforestation

Publié le par Hash'

“ When all the trees have been cut down,
when all the animals have been hunted,
when all the waters are polluted,
when all the air is unsafe to breathe,
only then will you discover you cannot eat money “
                  ~Cree Prophecy

rainbowMATA.jpg   

The Fazenda Abracadabra counts about 30 hectares of pasture field, currently grazed by cattle and becoming each year a more eroded soil.
 
If the previous land owner claims the deforestation as his “major realisation” on the land, we intend to reforest this same area in a positive and beneficial way.

The matter is not about replanting Wild Forest but allowing human life in harmony with the Restructured Forest. It means planting a diversified and productive forest giving food, fire wood, construction wood, tropical hardwood, seeds for craft, medicinal plants, food for animals, oil etc...
  

Not to list again obvious ecological reasons, we just say that :

“Trees are so beautiful“
  bigTree2.jpg 


 
    
2007' realisations : 
 
- first 100 trees planted, grown from seeds, or transplanted from the land, or bought at the Ceplac center
- first nursery : about 100 trees, to be planted in june 2007
- no more “slash” : end of the annual general cut down of the entire land


nurseryMATA.jpg
our Goal : transform ...
... some pasture in “shade pasture”
... some pasture into replanted productive mixed forest
... some unproductive cacao forest into wild forest
 
Planning for 2008 :
- planting of “pioneer species”  : not meant to be long lived, but to provide shade to the climax trees.
- re-introduction of native wild species
- Extension of the nursery and introduction of useful new varieties
- Cleaning and Helping already growing trees

TOUCAN.jpg

How I can Help ?

- Volunteering : Digging holes, cleaning with the machete, seeding and watering the nursery , singing songs, and any proof of Love you can give

- By donations





---------------------------------------

 “Mata Atlântica” means brasil' s rainforest .


for more information :
www.rainforestweb.org and www.rainforestportal.org : including many links
www.rebraf.org.br : brazilian agro forestry
www.eco-act.com : planting 2 millions trees in Brazil, on 1.800 ha
http://www.treeavalanche.org : en français
http://www.institutoterra.org : Brazil, MG : this farm has implemented a reforestation program and private reserve, becoming an information center, and then evolving as a "cine teatro and educational center.
 
                                                  -------------------------

An example of successful reforestation in Bahia, on 300 hectares, giving re-birth to 17 water springs. Today a learning centre “Parque Ecologico Visao Futuro” :

Ernst Götsch é suíço, vive no Brasil há mais de 25 anos. Iniciou áreas experimentais de Sistemas Agroflorestais em sua fazenda, na zona cacaueira da Bahia, numa terra considerada totalmente improdutiva pelo órgão do Estado (CEPLAC) e transformou essa área numa das terras mais produtivas de toda a Mata Atlântica. Conseguiu reflorestar mais de 300 ha de áreas degradadas em florestas altamente produtivas, sem utilizar adubos químicos ou agrotóxicos, levando ao ressurgimento de 17 nascentes.
Sua visão pioneira da evolução e função das espécies, bem como os princípios de seus sistemas, são aplicáveis em qualquer ecossistema e constituem uma referência internacional no desenvolvimento de Sistemas Agroflorestais - uma nova visão de agricultura que reconcilia o ser humano com o meio ambiente.
Em suas próprias palavras: "Estou tentando criar, em cada parte do mundo onde intervenho como agricultor, agroecossistemas que sejam parecidos, na sua estrutura (ou sua forma de funcionar) e na dinâmica, ao ecossistema natural e original do lugar. Ao mesmo tempo, tento deixar como resultado de todas as minhas intervenções (operações), um resultado positivo no balanço de vida e de energia complexificada em carbono, tanto no sub-sistema da minha intervenção, quanto no macroorganismo Planeta Terra. Ou em outras palavras; para cada passo que ando e para tudo em que intervenho, previamente me pergunto: o que posso fazer para que como resultado da minha presença e das minhas intervenções nasçam e se desenvolvam sistemas mais prósperos, mais vida com toda a sua abundância e mais complexidade em todos os seus aspectos no Planeta Terra, do qual somos apenas parte, e não mais importantes do que todas as outras espécies."
O Parque Ecológico Visão Futuro é uma ecovila que foi estabelecida para oferecer um modelo prático de uma vida social e economicamente equilibrada, em harmonia com a Terra, promovendo o desenvolvimento integrado (físico, mental e espiritual) do ser humano - um modelo que possa ser replicado em toda parte.
"Acreditamos num futuro que podemos criar. "Enxergamos a possibilidade de um equilíbrio dinâmico no Planeta Terra, maximizando a utilização dos recursos naturais e humanos, resolvendo nossos problemas com respeito mútuo, compartilhando harmoniosamente a abundância que nosso esforço coletivo possa gerar - e unindo nossos corações numa força coerente e sinérgica, iluminada pelo amor."

Publié dans Projet Reforestation

Commenter cet article